ادب مرد به ز دولت اوست
با ۶۶ نظر
دیروز
*****
یک هفته قبل از ۲۷ خرداد ۸۴ – سایت کامپیوتر دانشکده
- محسن! به قالیباف که رأی نمیدهی؟
- چطور؟
- اگر میخواهی به قالیباف میخواهی رای بدهی، کمی صحبت کنیم.
- نه من به دکتر احمدی نژاد رای میدهم.
- آهان. اوکی! باز اون بنده خدا بهتر از این مرتیکهی ریاکار هست. رضاخان حزبالهی! دیدی چطور تبلیغات میکنه؟ این شد اصولگرایی؟ اگر بخواهی به اصولگرا رای بدهی که قالیباف اصلا اصولگرا نیست، اگرم بخواهی به اصلاحات رای بدهی … البته تو که به اصلاحات رای نمیدهی.
- اخوی! عرض کردم به قالیباف رای نمیدهم! گیر دادیها!
*
چند روز قبل از ۳ تیر ۸۴ – جلوی ساختمان کلاسها
- محسن! خواهش میکنم به کسی که با دمپایی میاد سر کلاس دانشگاه و بوی گند جورابش دانشگاه رو برمیداره رأی نده!
- هان؟
- پسردایی من علم و صنعت درس میخونه. میگه این بابا با دمپایی میاد سر کلاس.
لبخند میزنم.
*
چند روز قبل از انتصاب رسمی عمید زنجانی به ریاست دانشگاه – اوایل آذر ۸۴ – سایت دانشکده
- بچهها! خواهش میکنم وقتی میروید داخل تجمع، توهین نکنید.
- یعنی چی سهراب؟ چرا توهین نکنیم؟ اینجا که حوزه نیست طرف با عمامهش سوار خر بشه بیاد همهمون رو فلک کنه. پیرمرد بیسواد دو کلام درس نخونده میخواد رئیس دانشگاه بشه.
تایید حضار
*
اردیبهشت ۸۶ – نشریههای دانشجویی ریوار، آتیه، سحر، سرخط – پلیتکنیک
مقاله «فاحشهها کجا بیشترند؟» :
به نظر می رسد حاکمیت دینی ما تا آن جا پیش رفته که در پی استانداردسازی پوشش ها برآمده و…مقامات رسمی اظهار می دارند چادر حجاب برتر است و … دختران چادری عقلانی رفتار نمی کنند … چون می بینند دختران دیگر زیبایی های خود را آشکار می کنند از سر حسادت توصیه می کنند حجابت را رعایت کن … با توجه به این مطالب باید دختران چادری را کلاغ های سیاه بنامیم.
…
بر خلاف تصور … جامعه کثیف و آلوده نیست بلکه این خود آن ها هستند که ذهن کثیف و آلوده ای دارند … جالب است بدانیم آمار فساد و فحشا و منکرات در مذهبی ترین شهرها از همه جا بالاتر است … این نشانه چیست؟
*
سفر استانی احمدی نژاد به استان آذربایجان غربی و بازدید از پل دریاچه ارومیه
عکسی را که دکتر سوار قایقی زهوار در رفته شده بود فرستاده بودم به گروه همدورهایها:
- کثافت! اگر به فکر خودت نیستی، اگر به فکر اون خبرنگارهای بدبخت نیستی که ممکنه غرق شن، تو رو خدا به فکر پرستیژ مملکت باش. بوش هم سوار قایق میشه این هم سوار قایق میشه. مرتیکهی کودن!
*
سفر استانی احمدی نژاد به کیش – روزنامه اعتماد ملی – مسیح علی نژاد
قلم شرم دارد از نقل این نوشته. خودتان بروید اینجا بخوانید.
*
شعار تبلیغاتی نقش بسته بر پلاکاردها و پوسترها – تهران – خرداد ۸۸
ادب مرد به ز دولت اوست
*
ساعتی بعد از مناظره موسوی و احمدی نژاد – روبروی پارک ملت – خیابان ولیعصر
شعار میدادند: چیز بهتر از چیتوزه، چیز بهتر از چیتوزه.
- محمدامین، منظورشون چیه؟
- نماد چیتوز …
- …
*
اینباکس من – هفتهای قبل از انتخابات ۸۸
عکسی را فرستاده، ظاهراً راهپیمایی ایرانیان در نیویورک است. سگی دارد تخلی میکند. زیر مدفوعش مجله تایمز است که روی جلد عکس احمدی نژاد است.
*
دوشنبه قبل از انتخابات ۸۸ – میدان ولیعصر – ابتدای بلوار کشاورز
طرفداران کروبی و موسوی درگیر شدهاند. کاملهمردی با شلوار جین و ریشهای تراشیده و تیشرتی بر تن، همه را آرام میکند و فریاد میزند: ما همه برای اصلاحاتیم، ما همه برای ایرانیم، هم موسوی و هم کروبی نماینده ما هستند، با هم درگیر نشوید، علیه این تحجر و دروغ (با دست اشاره به ما میکرد) متحد شوید. علیه این … (حرفش را خورد) متحد شوید.
*
دو روز قبل از انتخابات ۸۸ – چهارراه جهان کودک – ابتدای حقانی
پسری از آن سوی بزرگراه رو به من: ریدم به ریشت، …[فحش مادر]! با اون احمدی نژاد و … [نام مقام معظم رهبری]! خواهر و مادر همهتون رو …
دختری بازویش را گرفت: ولش کن ایکبیری رو …
شروع میکنند رقصیدن.
*
تدفین شهدای امیرکبیر و ۱۶ آذر ۸۸ و ۱۷ آذر ۸۸ و ۱۸ آذر ۸۸ را هم که قبلا نوشته ام.
*
۲۵ خرداد – ساعت ۲۳ – کوی دانشگاه تهران
صورتهایشان را با نقاب پوشاندهاند. دستشان میلگرد و چوب است. زیرشلواری به پا دارند. شعار میدهند: توپ تانک فشفشه – …[اسم مقام معظم رهبری] … [یک فحش استادیومی] .
*****
امروز
*****
۱۰ دی ۸۸ – بعد از راهپیمایی باشکوه عاشوراییان – وبسایتهای سبز:
لشکر کشی در خیابان های تهران برای چند ساندیس بیشتر، فیلمی مهیج، پر از اعجاب فتوشاپ و صحنه آرایی های محیر العقول؛ با شرکت سید علی در نقش ولی فقیه و با هنرمندی ا.ن در نقش رییس دولت کودتا و حضور ملت ساندیس خور- برنده اسکار اسگل کردن ملت.
ما اهل کوفه نیستیم ، ساندیس بگیریم بایستیم.
بسیجیی مفت خور که بخاطر یدونه ساندیس صف میبندید. واقعا خجالت داره.
سیجی های ساندیس ندیده.
واینگونه عرزشی خود را به ساندیس میفروشد …ساندیس ۱۰۰ تومنه بابا ، بیاید من براتون میخرم عرزشی هاا، اصلا رانی میخرم براتون :دی
و حتی هایپ هم میدیم به عرزشی ها به جای ساندیس به شرطی که کمی فکر کنند.
نه همین ساندیس زیباست نشان آدمیت.
میدان انقلاب را بزور ساندویچ و ساندیس هم نمی توانندپر کنند.
اگه راست میگن تو تظاهرات ما هم ساندیس بدن اونوقت ببینیم کی بیشتره :دی
گوسفندان حکومتی همراه با ساندیس.
این هم باز از همان چیزهایی است که هر دو طرف انجام می دهند
توهین از طرف دوستان شما زیاد دیده ام مخصوصا بعد از انتخابات برای نمونه مثلا کاریکاتوری که یک بنده خدا کشیده بود که در آن سبزها رو به یک خانم بی حجاب نماز میخوانند(به جای کعبه)
یا تعبیری که سجاد صفار هرندی به کار برد: نماز اولی ها!
یا گیر دادن به «چیز گفتن» مهندس
این ها تازه توهین با کلاس بود از جلبک، سبز لجنی ،فریبخورده، منافق،مزدور و…همه این ها میگذریم
فقط خواستگاه فحش ها فرق میکند آنها از فحشهایی که نهادهای رسمی به آنها می دهند عصبانی میشوند و این را در کوچه و خیابان و اینترنت(غیر رسمی) بر سر امثال شما خالی می کنند.
از طرف مقابل ایرادی بگیریم که خودمان نداشته باشیم
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۷ ب.ظ
اون اول کامنت فرمودهاید: «این هم باز»، مورد قبلی رو میشه بفرمایید که این مورد شده «این هم باز»؟
پاسخ
L پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۹ ب.ظ
«این هم باز» یعنی در ادامه بحث قبلی که گقتم هر دو اشتباهاتی دارند این «هم» از همان اشتباهاتی است که هردو انجام می دهند
مختص طرف مقابل نیست
منتظر بحث برخورد سیما با سبز ها «یعد از انتخابات» هم هستم
پاسخ
محسن پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۶ ب.ظ
توهین نبود!! بود؟
پاسخ
ابراهیم پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۸:۱۶ ب.ظ
فحش یعنی چیزی که در مورد طرف صادق نیست و توصیف بدتری از واقعیته. آیا «آشوبگر» و «فریبخورده» و «منافق» و «نماز اولی» و … به راستی «فحش» هستند؟ برای تکتکش استدلال وجود داره. حداقل استدلالی که گویندهاش قائل به اون هست. ولی آیا مثلاً پشت یک فحش ناموسی یا میمون خوندن رئیس جمهور هم استدلال خوابیده؟ انصاف خوب چیزیه.
البته بعضی توهینها هم از طرف طرفدارهای احمدینژاد و نیز حامیان نظام وجود داشته است و بالکل منکر نمیشم. ولی اون جوری که شما گفتی نیست.
پاسخ
L پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۹ ب.ظ
پس ساندیس و کیک هم فحش نیست چون یک بلاگر حداقل برای خودش اینگونه استدلال کرده:
((
هیچ وقت دوست نداشته ام در مورد یک جماعت یک حکم کلی صادر کنم؛ اما این بار که این کار را می کنم گمان می کنم بیش از هر زمانی به واقعیت نزدیک هستم. این جماعت «بی ریشه» بودند. این را به عنوان یک توهین قلمداد نکنید؛ زاغه نشین بودن یک ننگ نیست؛ یک درد است؛ آنچه من می دیدم زاغه نشین های بی ریشه ای بودند که بسیاری همچنان در همان فقر زندگی می کردند و بسیاری دیگر شاید به مدد رانت و حمایتی صرفا از لحاظ اقتصادی رشد کرده بودند؛ اما از نظر فرهنگی اینها واقعا بی ریشه بودند؛ به هیچ چیز اعتقاد نداشتند؛ در ظاهر مذهبی هستند اما وقتی با آنها مواجه می شوید خیلی زود در خواهید یافت که با یک فرد مذهبی سنتی مواجه نیستید؛ از الفاظی استفاده می کنند که به معنای واقعی «مبتذل» است. رفتارشان گاه بی بند و بار و گاه وقیحانه است. من در میان خانواده های سنتی و مذهبی زندگی کرده ام و بدون تردید از آن فرهنگ چنین حرکاتی سر نمی زند؛ چادر به سر می کنند و یا ریش می گذارند؛ اما نه از چشم چرانی ابایی دارند، نه از قهقهه زدن در روز سوم کشته شدن حسین؛ برای یک پاکت شیر یا ساندیس و کیک از روی جنازه همدیگر هم رد می شدند؛ باز هم تاکید می کنم «تورم زاغه نشین های بی ریشه»، (درست به مانند همانچه در شخص احمدی نژاد تبلور می یابد) بهترین توصیف این جماعت بود….))
پشت فحش ناموسی هم می شود استدلال باشد.از طرف سوال کنی چرا فحش می دهی؟ مثلا میگوید چون این بسیجی ها فلان کار را کرده اند و …!
پاسخ
ابراهیم پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۴ ب.ظ
دقت نکردی.
اولاً کی گفته «ساندیس و کیک» فحشه؟ (حالا برای این که از بحث دور نشیم توضیح نمیدم که چیه!)
ثانیاً وقتی میگم مثلاً پشت «آشوبگر» استدلاله، معنیش اینه که «طرف آشوب کرده، پس آشوبگره»، نه این که «لامصب به موسوی رأی داده، پس آشوبگره». فکر کنم واضح باشه که پشت فحش ناموسی استدلال نیست.
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۰۰ ق.ظ
فکر کنم یک سال بود که به خاطر کامنتی عصبانی نشده بودم، اما امشب شدم.
آقا یا خانم L، این مطلبی که شما نقل کردید آنچنان مرا عصبانی کرده که حاضرم تمام نظرهایتان را پاک کنم و دیگر به هیچ کس چون شما و چون همفکران شما اجازه درج نظر ندهم. آنچنان عصبانی هستم که حاضرم خرخره نویسنده آن مطلب را بجوم.
ما برای مستضعفینیم، ما غلام مستضعفینیم، ما خادم مستضعفینیم، ما برای مستضعفین جهاد میکنیم، ما برای مستضعفین جان میدهیم، این ما هستیم که مستضعفین را مستضعف نگاه داشته ایم نه ضعف آنها، این ما هستیم که با خودنخبه انگاریهایمان، با استفاده از رانتهای نجس مالی و اقتداریمان عده ای را مستضعف نگاه داشته ایم.
تف به آن قلم، تف به نویسنده آن قلم، لعنت به ذات نویسنده آن قلم که بار دیگر بخواهد مردم را، مردم مستضعف را، مردم درد کشیده را، مردم نمازشبخوانرا، مردم پایین شهر را، مردم شهرستانها را، مردم کارگر را، اینچنین قلمداد کند. شکسته باد آن قلم. شکسته باد دست آن نویسنده.
اینجا نه بحثی داریم و نه حرفی. حرف شما درست است. لطفا دیگر اینجا را با این لغات آلوده نکنید. بفرمایید بروید کنار دوستانتان با هم «ادبیات عصر روشنگری» و یا «اصول فلسفه اثباتی» و یا «در باب ابطالگرایی» بخوانید.
لعنت به این روشنفکری
لعنت به این بدذاتی
پاسخ
L پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۹ ب.ظ
من که تاییدش نکردم،نقل قول کردم!
((این مطلبی که شما نقل کردید آنچنان مرا عصبانی کرده که حاضرم تمام نظرهایتان را پاک کنم و دیگر به هیچ کس چون شما و چون همفکران شما اجازه درج نظر ندهم))
این سایت شماست… مختارید!
پاسخ
L پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۳ ب.ظ
لازم شد توضیحی بدهم، اصراری به انتشار کامنت ندارم
«بی ریشه» لفظی بود که اخیرا رهبری در توصیف معترضان به کار برد.ایشان از الفاظی مثل «مطرب» و «رقاصه» (در حالی که دستش را تکان میداد) هم نام برد و جایی دیگر معترضان را «اقلیت مطلق» نامید که البته من این یکی را قبول دارم
همه ی بحث من این است که شمایی که می خوایی به خاطر یک فحش خرخره نویسنده را بجوی آیا به او هم حق میدهی این کار را با رهبر شما انجام دهد!؟
به او فحش می دهید، بعد که فحش می دهد نقبیحش می کنید در حالی که ژست ارزشی و نماز شب خوان به خودتان گرفته اید.یک جای کار ایراد دارد
———————————
توضیح جسد: مؤمن، طنازی میکنی اما ناشیانه. کنایه نزن بحث کنیم. تا الان صدام پایین بود من بعد هم اگه میخوای پایین باشه و فضا رو خراب نکنی دیگه موش ندوون. آفرین پسر. خب حالا چیزی که گفتی: اقلیت مطلق رو که قبول داری پس چرا ذکر میکنی؟ برای اینکه نظرت طولانی بشه؟ خب بگذریم! در مورد مطرب و رقاصه اشاره میکنم به اسم: شجریان و گوگوش. اگه دروغ بود بیا بزن تو گوش من. اخی الحبیب! از قدیم گفتن چی؟ شترسواری دولا دولا نمیشه شما بری دختر بازی کنی بهت گفتن «دخترباز» نه فحشه و نه تهمت! خربزه خوردی باس بلرزی. روشن بود به گمونم
اما در مورد «بیریشه»: میدونی یه جنبش بیریشه یعنی چی؟ یعنی بیهویت! یعنی رضا ربع پهلوی، رجوی، بهاییها، لیبرالها، چپها و بقیه اپوزیسیون داخلی برن زیر یه پرچم سبز، داد بزنن الله اکبر! این هم از بیریشه!
اما میدونی قیاست معالفارقه! اینجا مشخص شد که رهبری به اینها چرا این حرفها رو زدند، اما اینکه شما بیای کل جماعت مخالفت رو بدون در نظر گرفتن عقیده شون و بدون در نظر گرفتن اینکه به خاطر شور حسینی عصبانی شدن و ریختن توی خیابون رو تبدیل بکنی به یه عده بدبخت که به خاطر ساندیس و ساندویچ و کیک اومدن تو خیابون … این همونه؟ اگه همونه که دست ما رم بگیر و هدایتمون کن، شاید علم حضوری ای چیزی باشه. اگرم نیست الکی فرافکنی نکن.
آفرین پسر خوب.
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۹:۵۰ ب.ظ
اگه میخواستم حذف کنم حذف میکردم.
راحت باش.
پاسخ
L پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۸ ب.ظ
متاسفانه شما منظورم را نفهمیدید.استدلال هایی که برای آن فحش ها آوردید میتواند درست یا غلط باشد.اما هر چه هست برای «شما» درست است.تلویحا جوابی که گرفتم این بود:من فحش میدهم اما آنها حق ندارند فحش بدهند. چرا؟ چون استدلال هایی که برای فحش هایم دارم از دید «خودم» درست است اما دلیل آنها برای فحاشی از دید «من» درست نیست.
اما من می گویم شما(مسئولان ) درمرحله اول حق فحاشی به معترضان را ندارید اما وقتی به هر دلیلی فحش می دهید نمی توانید انتظار داشته باشید طرف مقابل بایستد و نگاهتان کند و وقتی فحش می دهند به آنها طعنه بزنید که:« ادب مرد به از دولت اوست»
مثل اینکه وسط دعوا به طرف مقابل بگویی:”مردک (..) و (..)و (..)! خجالت نمی کشی فحش می دهی؟” (داخل پرانتز الفاظ رکیک)
این دقیقا همین کاری است که شما می کنید .
در مورد ساندیس کیک هم کسی نگفت «همه» برای این ها آمدند اما خودتان هم قبول دارید که «عده ای» مثلا از طرف مزاکز دولتی می آیند این چیزی نیست که کشف سبزها باشد خودشان پارجه نوشت می زنند:آموزشگاه فلان! یا این که عده ای هم برای ساندیس
به هر حال ار نظر من بحث تمام است و ادامه اش مصداق مجادله
ضمنا….
شما صدایت را پایین بیاوری یا بالا ببری لحن من تغییری نمیکند.
آفرین پسر خوب.
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۵ ب.ظ
هیچ چیز نیست که هم بتواند «درست» باشد و هم بتواند «غلط» باشد. جمع نقیضین محال است.
من استدلال نکردم که فلان «فحش» درست است، استدلال کردم فلان، «فحش» نیست.
آن تعبیر هم تعبیر شماست از کاری که من میکنم، نه کاری که «دقیقا من میکنم».
متاسفانه برخی اعتقاد دارند «همه» به جهتی آمدند جز خشم عاشورایی، برخی برای کیک، برخی ساندیس، برخی ساندویچ، برخی به زور اداره و برخی به امید کسب ترفیع درجه. اگر شما جزو آن برخی نیستید اتهامی متوجه شما نیست.
حق
پاسخ
دانشجوی هرز پاسخ:
دی ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۵ ب.ظ
آقا شما فحشت رو بده . وارد معقولات نشو دیگه . فحشت رو بده و برو
پاسخ
ساقی پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۰۳ ق.ظ
سلام
از نظر شماها مردم همه گی سبز هستن و بقیه یا نیروی انتظامی هستن یا اصلن جزء مردم حساب شون نمی کنید و لباس شخصی می دونید.
یعنی فقط شماها آرمان دارین؟ یا درستی و غلطیش فعلن کاری ندارم.یه جوری حرف می زنید که حاضرین به خاطر نظرتون بیاین تو خیابون و بجنگید اما مردم دیگه ای وجود نداره که اون ها هم عقیده ای داشته باشن و به خاطرش بیان تو میدون.هرکی هم میاد مرده ساندیس و کیکه.شماهایی که ادعاتون می شه می خواید بجنگید چرا وقتی خون از دماغ یکی تون میاد وا مصیبتا سر می دین؟! اون دوستاتون که تو بالاترین و فیس بوک و … ادعای مبارزه شون می شه چه طوریه که موقع تظاهرات هاتون آن لاین خبر میده؟ در ساعت …تو خیابون…این کارو کردیم! نکنه کل کشور وایر لسه و ما خبر نداریم؟! اصلی هاتون می شینن تو خونه و شماها رو می اندازن جلو و با کشته هاتون عکس یادگاری می گیرن!
غیر سبزها هم که همه فقیر و بدبخت و بی سوادن و حق فکر کردن ندارن خیلی هم انسانیت تون گل می کنه شب عیدی اون کفش آدیداسه رو که یه بار پوشیدین و فری اینا دیدن رو میذارین تو گونی و اهدا می کنید…
تقلب الله از همه ما به خاطر رفتارمون با مستضعفین
یاعلی
پاسخ
L
۱۱ دی ۸۸ در ۱:۲۵ ب.ظ
نگاه طنز به مسائل این چنینی، فکرکردن به واقعیات رو راحت تر میکنه یه جورایی.
پاسخ
محسن
۱۱ دی ۸۸ در ۲:۴۵ ب.ظ
پایین پارک نیاوران دو شب قبل از انتخابات….. بوق زدن به طرز خاص [ دکتر برو دکتر ! دکتر برو دکتر]، ….توی ترافیک مونده بودیم ماشین کناری ام ، پرشیای مشکی و دخترک تا کمر اومدن بیرون به یه عده ریشو که کنار پارک عکس کاندیدای خودشون رو بالا گرفته بودن شروع کرد هووو کردن و جیغ میزد که : هرچی که بیسواده طرفداره ….
رو کردم بهش و گفتم خانم ! من دانشجوی فوق لیسانسم برای کنکور دکترا هم دارم اماده میشم … شما چقدر درس خوندی که میگی بی سواد ؟ مطمئنم در اون لحظه که جواب میدادم نه عصبانی بودم و تند برخورد کردم، چون هم دختر بود و هم زیبا … جواب داد خفه شو از تو یکی بیشتر درس خوندم…. گفتم اخه خانم چرا الکی هی توهین …خب اینطوری هم که یکی هم به شما توهین میکنه ؟
راننده سیگار به دست که اونم خانم بود صدای ضبط رو بلندتر کرد و شیشه این طرف رو داد بالا زیر لب به نظرم گفت : شِت …
………..
میدون ولی عصر ،بعد از انتخابات… تجمع طرفداران کاندیدای پیروز …. تو راه بازگشت از سمت شمال میدون به سمت خونه… پپش خودم در حال فکر و گله کردن به بعضی صحبت های سخنران …
- از کدوم ارگان اومدین؟ چقدر پول گرفتی ؟
- متوجه نشدم به منه! داشتم راهمو ادامه میدادم که فریاد اش بلند تر شد! یه مشت خر شهرستانی رو با اتوبوس اوردن …. بر گشتم با تعجب که : با منی؟ تا اومدم جلو یه پیر مرد اومد وسط که برو اقا!! برو شر نکن!! در حالیکه هی تعجبم بیشتر میشد گفت شر چیه ؟ دعوا کدومه حاجاقا! من فقط خواستم بگم خونه مون فلان جاست خودمم اومدم کسی نیاورده منو! نه قصد دعوا و دهن به دهن! که یه دفه الکی شلوغ شد که اقا دعوا نکن با این وحشی ها ! یکی دیگه میگفت برو ما حرفی نداریم با شما!کسی جرات نداره با شما ها حرف بزنه ! راهمو ادامه دادم در حالی هنوز در حال تعجب بودم…
………..
کف و صوت و هلهله تازه وارد ها …. خطیب جمعه دانشگاه تهران : صبر کنید!من که دارم همه حرف ها رو میزنم… بالا رفتن صدای جیغ و سر و صدا ….
من چند راهکار برای رفع مناقشات پیش نهاد می دهم… نیروهای امنیتی و نظامی زودتر زندانیان را ازاد کنند … انفجار جمع تازه وارد و شعار های [......] ، بسیج و نیرو های امنیتی دست از دخالت بی جا بردارند….
پیر مرد داشت سکته زد! دست و صورت اش می لرزید از ناراحتی! جوانکی سی و چند ساله هیکلی که معلوم بود دفعه ی اولی هست که مسیر نماز جمعه را یاد گرفته عربده میزد: چیه لال مونی گرفتین!
باز هم عربده! چیه خفه شدین!! ادامه ی کف و سوت و شعار و هووو کردن و کوباندن پا روی پل روبروی درب شرقی دانشگاه…. صدای سخنران دیگه نشنیده نمیشد…. انگشت تمام تازه وارد های جمع با علامت پیروزی به سمت نماز گزاران قدیمی که یا روزنامه رو کله شون انداخته بودند و سرشون پایین بود … یا که زودتر زیر سایه ساختمون ها خیابون جا نماز پهن کرده بودن… رژه رفتن دختر و پسرایی که اکثرا یه بطری اب دستشونه و یه کوله پشتی رو دوششون…. فریاد مرگ بر روسیه! مرگ بر روسیه ! مرگ بر دیکتاتور با مشت های به سمت مردمی که نشستن….
پسر لاغر اندام به سمت یه روحانی جووان : مرگ بر روسیه! مرگ بر جیره خور … اخوند جوان لبخند میزد! به پسره گفتم چرا به این فحش میدی به این چه ؟!! گفت خفه شو بابا همه تون وحشی هستین…
………..
طرف با کت شلوار موهای شونه کرده همچی ترو تمیز داشت نرده های وسط خیابون انقلاب رو میکند ، دخترک شعار میداد حسین حسین شعارشان تجاوز افتخارشان …
ظهر عاشورا ،
خیالم راحت بود هر چی بچه هیاتی ریشوی بی منطق و بی سواد که تو هیات یا مسجد دنبال عشق و حال خودشو وسط سینه زنی هستن ، بعدشم که پای دیگ خورشت قیمه تا بخوان بریزن مردمو بزنن و تجاوز کنن و زیر بگیرند و تیر اندازی کنن یه مقدار دیر میشه…
و باز امروز اقای خدای ادب ! بیانیه داده است که باز هم مردم حسینی را کشتید و تجاوز کردید و به خاک خون کشیدید!دروغ گفتید بدون اینکه مردم مظلوم دم بر اورند …فرمودن اند که :دیدید که “مردم با شعور و با ادب ” در روز عاشورا قیام کردند و ما در برابر عده ی که روز چهارشنبه به لشگر کشی خیابانی تان (تجمع میلیونی عاشورایی ) اورده بودید فریب نمی خوریم !!!!
پاسخ
poster پاسخ:
دی ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۳:۲۳ ب.ظ
چون هم دختر بود و هم زیبا …
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اسم خودتو گذاشتی مذهبی؟
بی حیا! چشاتو درویش کن!
پاسخ
حقی
۱۱ دی ۸۸ در ۳:۱۲ ب.ظ
باید بگم
خریت نه تنها علف خوردن است
پاسخ
خط شکن پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۸:۵۴ ب.ظ
چنان سبز ها شیر خر خوردن است
پاسخ
نامحرم(میم نقطه سابق) پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۲۸ ب.ظ
ایول چه باحال
پاسخ
خط شکن پاسخ:
دی ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۸ ق.ظ
قابل نداشت.
پاسخ
محمد
۱۱ دی ۸۸ در ۴:۱۰ ب.ظ
دیروز
قتل های زنجیره ای
امروز
کشته شدن سه نفر طبق آمار رسمی در زندان جمهوری اسلامی زیر شکنجه
چطور میوان آقای منتظری را به خاطر حمایت از سید مهدی هاشمی محکوم کرد و از قائم مقامی رهبری برکنار کرد اما پرده پوشیهایی که در جریان قتلهای زنجیرهای و کشته شدن سه نفر در زندان شد و باعث پا در هوا ماندن پیگیریها شد باعث هیچ نوع شرمندگی برای شما نمیشود؟
این همه حرفهایی که زدید از طرف مردم عادی بوده نه از طرف سران جنبش. چطور حرکات نامعقول و وحشیانه سران جریان حاکم هیچ احساسی در شما برنمیانگیزد؟
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۶ ب.ظ
این حرفها را زدم چون منظورم دقیقا طرفداران عادی بوده است. میتوان پروندهای اینچنین برای افاضات شیخ مهدی هم درست کرد، خیلی بیشتر از این هم در مورد آقای موسوی، در سخنرانیهایشان قبل و بعد از انتخابات، در نسبتهای دروغ و تهمتهایی که به رئیس جمهور میزدند: از قبیل دروغگویی و ریاکاری و خرافه پرستی و غیره. بیحیایی این مردم سبز از بیحیایی سرانشان است که «الناس علی دین ملوکهم».
در مورد قتل زنجیرهای هم کم حرف نداریم برای گفتن اخوی. فقط اینکه «سعید امامی» که سلام تبدیلش کرد به جنایتکار اول خود کشانده شد و به زنش توهین شد اما آن باند کثیف و حرامزادهای که آقای ع. ر. در اطلاعات داشت و آقای ک. هم در بینشان بود شد سردسته آشوبهای سبزها.
هنوز هم در وزارت هستند این آشغالها. بروید این روضه ی قتلهای زنجیرهای را تحویل «عالیجناب سرخپوش» تان بدهید جناب طاها.
حق
پاسخ
طاها
۱۱ دی ۸۸ در ۴:۱۴ ب.ظ
سلام دادا
تو صفحه اصلی لینکت دادم ، به اضافه عرض ارادتی مختصر
اگه یه کم سربزرگ نبودی ، بد جوری خوردنی بودی دادا
می خوامت
پاسخ
خط شکن
۱۱ دی ۸۸ در ۸:۵۲ ب.ظ
سلام حاجی
چرا خودت را خسته می کنی
اگر کسی قرار بود بیدار بشه بعد از عاشورا بیدار می شد
حواست باشه اینها مثل دوستان دانشجوشان(ح.ر.)به راحتی دروغ می گن و واقعیت را قلب می کنند حالا تو انتظار داری با این چیزها بیدار بشوند در حالی که در دلهای آنان بیماری(کفر و شک و نفاق)است، خدا هم بر بیماریشان می افزاید و به خاطر چیزهایی که دروغ می گویند برایشان عذابی دردناک است
یا حق
پاسخ
نانوشته ها
۱۱ دی ۸۸ در ۹:۵۷ ب.ظ
اینا یعنی کوچیک کردن و شکستن طرف مقابل.
ساندیس!
و ساندویچ و…
بگو آخه کله خرا چقدر ملت خودتون رو پایین میارید که فکر می کنید مردم توی این سرما این همه راهرو برای ساندیس میان؟
چرا اینقدر اینا احمقن؟آدم از دشمن باهوش لجش نمی گیره ولی از دشمن احمق چرا
پاسخ
sabz e seyedi پاسخ:
دی ۲۰م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۳ ب.ظ
این همه احمق آمده به عشقه ….. آمده .
پاسخ
نامحرم(میم نقطه سابق)
۱۱ دی ۸۸ در ۱۰:۲۷ ب.ظ
هوی سردار …
حواست کجاست ؟
فحش خور لات جماعت باید ملس باشه .
سلام
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۹:۴۹ ب.ظ
فحش اگه به خود باشه، لوطی نیست اگه سر بالا بیاره. اما بیناموس داره به ملت فحش میده. حق خودم نیست که بگذرم.
و علیکم
پاسخ
دانشجوی هرز پاسخ:
دی ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۰ ب.ظ
فحش بچه ، صلواته لوطی.
غمت رو نبینم
اعر الله جمجمتک
پاسخ
دانشجوی هرز
۱۲ دی ۸۸ در ۹:۱۳ ق.ظ
خوندم. قشنگ بود. نتیجه گیری رو هم که جوابشو می دونستی! راستی می دونستی ا.ن با من چه شباهتی داره؟ عمرا بتونی جوابشو بدی!…یاعلی
پاسخ
اکینانیوز!
۱۲ دی ۸۸ در ۱۱:۰۶ ب.ظ
اون وقت گوساله و بز توی فرهنگ لغات شما چی معنی می شه؟؟(از سخنان علم الهدی خطاب به معترضان)
احمدی نژاد خرافه پرست نیست؟؟؟بنده خدا خودش می گه هاله نور دیدم .شما بگو نه؟
در جواب نانوشته هم ازشون می پرسم چقدر مطمئنی دلت پر از بیماری(جهل و ظلم و خشونت )نیست؟؟
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۲ ب.ظ
عمل آقای علمالهدی به دور از شان روحانیت است، و اگر خطاب به عدهای شیعه باشد (که ظاهرا هست) عملی خلاف شرع است.
در مورد دکتر هم نمیخواهم حرفی بزنم فقط اینکه در آن فیلم کذا، نقل کرده که فلانی گفته «دور شما نوری دیدم» حتی لفظ هاله هم دروغ است! چه برسد به انتسابش به آقای احمدی نژاد.
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۸ ب.ظ
برادر فکر کنم دکتر خودش هم متوجه شده بود یعنی حس کرده بود که یه چیزی احاطه اش کرد تا آخر!!!
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۸ ب.ظ
خوشحالم که نظره آقای علم الهدی رو قبول ندارید.آقای دکتر خودش باورش شده بودها!!می خواهید یه باره دیگه فیلم رو ببینید؟؟با دقت البته.
شما فیلم ها رو هم انکار می کنید بعد یه عده منتظرند شما بگید تو زندان ها شکنجه می شه!!!
پاسخ
صآب خونه پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۷ ق.ظ
من فیلم رو انکار نکردم، چند باری که فیلم را دیدم دقت کردم ایشان اولا نقل قول کرد بعدش هم لفظ هاله را اصلا استفاده نکرد. البته قبل از صحبت ایشان حضرت آقای جوادی در مورد کمک ملائکه به کسانی که در راه خدا قدم بر میدارند صحبت کرده بودند.
بگذریم. موضوع مهمی نیست برای من. نه خود آقای احمدی نژاد و نه آن فیلم.
در مورد زندانها: بر حسب یقین باید نظر داد، نه شک و گمان.
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۰ ق.ظ
خوب حالا فرض هم که ایشون حس کرده بود که یه چیزی احاطه اش کرد تا آخر که چی؟
راجع به گوساله و بز هم باید بگویم از ………………. که همان گوساله ها و بزها میگویند کمی بهتر است.
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۱ ب.ظ
شما هنوز در مورد زندان ها شک دارید.چون هم چین افرادی رو ملاقات نکردید که به جرم عقیده تو زندان ها شکنجه شده باشند چون این طیف فکری نیستید پس شک دارید ولی من یقین دارم نه شک!!
آقا محمد هیچی قبول حس کردند دیگه پس حتما فرد مقدسی هستند؟می خواهم به این نتیجه برسم که هر کس غیر از آقای احمدی نژاد هم چین حرفی می زد شما تا حالا به جرم ارتداد اعدامش کرده بودید و کفن پوش بودید. این هم آخرش
:مثل که ادب مرد به ز دولت او بودها!!یادتون رفت به این زودی
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۱ ب.ظ
اول سلام
دوم اصلا به قول صآبخونه که داش محسن خودمون باشه احمدی نژاد این وسط اهمیتی نداره. توهم آقای موسوی که بدتر از به قول شما خرافه پرستی این باباست. رو چه منطقی و با چه استدلالی توهم تقلب زده؟ چرا راه رو به اینجا کشونده که خودشم نمی تونه جمع کنه؟
ادب مرد به ز دولت اوست گفته آقای موسوی است که طرفدارانش یه چیزایی میگن تو فیلم های خودشون که فکر کنم خودش نقیضه.
این یکی رو هم داش محسن گفته من که نگفتم. در مقابل کسایی که لفظ هایی بدتر از لفظ ما دارند هیچ ادبی هم لازم ندارم.
در مورد زندان ها هم اگر برای شما با دیدن افرادی که اون تو بودند و به قول خودشون شکنجه شدن یقین ایجاد می شود برای ما نمی شود. در مقابل هم خیلی هایی که اون تو بودند گفتند که شکنجه ای در کار نبوده و برخورد دوستانه بوده. در نتیجه شما این وسط چه جوری یقین کردی الله اعلم.
داش محسن ببخشید شلوغ کاری کردیم در خونه تون.
یا علی
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۶ ب.ظ
آقا محمد :
من هم معتقد هم در برابر بی ادب باید بی ادب بود.آخه ادعای اد ب طیف شما گوش فلک رو کر کرده ادعای دین تون ملت رو کشته!!
ه.وقتی می گید که شما با این چیزها به یقین نمی رسید خوب آخه باید فکر کنید موسوی توهم زده.ولی یه کم فکر کنی می بینی شما ها هم توهم زدید هر سال با کلی تبلیغات و زور و اجبار مردم رو می برید تو تظاهرات هاتون بعد هم می گید جمعیت میلیونی رو ببیند!! همه طرفدار ماهستند.اگر جرات دارید یه بار بزارید مردم بدون ترس از زیر ماشن رفتن و تیر و زندان بیاند تو خیابون تا ببینید چند نفر آدم میآد تو خیابون اون موقعه شما هم از توهم بیرون می آید.
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۸:۰۹ ب.ظ
شما بیشترین جمعیتتون مربوط به ۲۵ خرداده که بزرگترین تجمع سبزها در روزای بعد از انتخابات بود که هنوز شور و حال انتخابات از بین نرفته بود و سبزهای معترض در حد فاصل بین میدان انقلاب تا میدان آزادی حضور داشتند. طول این مسیر هم تقریبا ۶ یا ۷ کیلومتره. سبزها آمارهای متفاوت و عجیب و غریبی از آن روز ارائه کردهاند. مثلا احمد شیرزاد نماینده سابق اصفهان، جمعیت را چیزی حدود یک میلیون نفر اعلام کرده. بقیه سبزها هم هر کدام یک چیزی گفتند، از یک میلیون گرفته تا دو میلون و سه میلیون و حتی بیشتر!
در شهر های دیگر هم فرض میکنیم اندازه تهران داشته باشید که البته ما چیزی ندیدیم.
روز چهارشنبه ۹ دی هم که مردم از میدان امام حسین به سمت میدان انقلاب حرکت کردند و از آن طرف هم تا حوالی میدان آزادی میرسیدند. این مسیر را کمی فشرده میکنیم و میگیم از پل چوبی یا پیچ شمیران تا دانشگاه شریف. طول مسیر هم بیشتر از ۱۰ کیلومتر است، یعنی چیزی دوبرابر مسیر ۲۵ خرداد! کاری به خیابان کارگر جنوبی و خیابان ولیعصر و … نداریم.
همزمان در کل شهرها هم که دیدید چقدر آمده بودند.
اینا همه برای شما یقین نمی آورد که شما اکثریت نیستید بعد حرف یه نفر که رفته اون تو و اومده بیرون هر حرفی هم بخواد میزنه باید برای ما یقین ایجاد کنه؟
زور و اجبار در تظاهرات هم یعنی این که شما هم اومده بودید.
حالا یه سوال شما هم اومده بودید؟
اجبار یعنی از محله ما باید همه میامدن، پس اون همه آدم که مطمئنم طرف شما نیستن و نیومدن چرا نیومدن؟
چرا فکر می کنی ۱۳ از ۲۴ بیشتره؟ ما توهم ردیم؟ شما با کدوم دلیل گفتین تقلب شده؟ ما توهم زدیم؟
من کاری ندارم که بعضی جاها دولت سوتی داده قبول می کنم. ولی شما دیگه خیلی ادعا دارید ما نهایتا ادعای ادب داریم اونم البته ما نداریم رفیق شما داره؟ شما چی که ادعا دارید ۱۳ از ۲۴ بیشتره؟
همسر اون که شما دنبالش راه افتادی تو مصاحبه اش با بی بی سی دو دلیل مضحک کوچه بازاری آورده خیال می کنه خیلی می فهمه ما ادعا داریم؟ آره ما ادعا داریم نظاممون برحقه تا سر حده مرگ هم پاش هستیم. حرفی هست؟
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۴ ب.ظ
اولا چیزی حدود ۳ میلیون بوده .اگه اجازه بدند از شماها بیشتریم این رو مطمئن باش.
در مورد یقین می شه بگی امیر جوادی فر چه جوری مرد؟محسن روح المینی چه جوری مرد؟دارو نظافت خوردند؟شما جسد هم می بینی و باور نمی کنی؟
بعد زور بوده می خواهی باور نکن .نه من نرفته بودم.بیایم که چی که دروغ های صدا و سیما رو تائید کنیم.ی عمر تو مداحی هاتون به امام ها توهین کرده بودید کی کفن پوشید.نه آقا دین باریچه این دولت هست نه دغدغه اش.یقین دارم به تقلبی به این دلیل که رای ها در عرض ۱٫۵ شمرده شد.از این جا که حتی حاضر نشدید یه بار دیگه رای ها رو با آدم بی طرف بشمارید؟
در ضمن برادر اینجا تو خیابون نیست باتوم ات رو غلاف کن من دشمنت نیستم .داریم حرف می زنیم نه می جنگیم نگاه کن حتی نمی تونی نظر مخالفت رو توی فضای مجازی تحمل کنی !!!
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۶ ق.ظ
این که من نمی تونم نظر شما و امثال شما رو تو فضای مجازی تحمل کنم چه ربطی به این وقایع داره؟ من هیچ وقت نظرات افرادی مثل شما رو نه تحمل می کنم نه قبول ، که چی؟
این چه اجباری در راهپیمایی بوده که شما توش قرار نمی گرفتی؟
اگه دولت این جماعت رو به زور و اجبار آورده بود، چرا یه عکس از احمدی نژاد همراه هیچ کدوم از کسایی که راهپیمایی می کردن نبود؟ اگه دولت زور کرده بود که دیگه یه عکس باید ازشون می بود.
شما نرفتی ولی من رفتم از روی اجبار هم نبود. اگر تا آخر عمرم هم هر روز تظاهرات به این شکل بذارن میرم. و باز هم میرم.
آقای روح الامینی مننژیت داشتند و به دلیل نرسیدن به وضع ایشون پس از وخیم شدن حالشون و انتقال ندادنشون به بیمارستان فوت کردند. که البته شکنجه نبوده ولی اشتباه بسیار بدی بوده که از همان جهت کهریزک بسته شد.
آقای جوادی فر هم قبل از انتقال به اوین حالش وخیم بوده و در بیمارستان بوده از بیمارستان به زندان منتقل میشه بعد از این که حالش دوباره بد میشه برمی گردوننش به بیمارستان و اونجا میمیره. حالا شما از کجا میگی شکنجه اش کردند؟ برای من که منطقی نیست کسی رو که این قدر حالش بده که از بیمارستان برش گردوندن اوین مامورای بازپرسی شکنجه کرده باشن. این که ایشون بعد از برگشت به زندان دوباره راهی بیمارستان شده آتویی بوده که دست شما افتاده.
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۷ ب.ظ
آخه چنان می گید حرفی هست؟؟؟که آدم وحشت می کنه. من هم عقاید امثال شما رو قبول ندارم و هر گز هم نخواهم داشت. ولی تحمل می کنم.و تهدید هم نمی کنم البته ما که قدرت دستمون نیست زر و زور و ریا دست کساهای دیگه هست!!
آره زور بوده چون همه کارمندهای دولت و نیروهای نظامی و دانش آموزها رو چه خواسته و نخواسته بردند تو تظاهرات.همه مغازه ها رو بستند نه به اختیار بلکه به اجبار !ولی من رو مجبور نمی تونستند بکنند چون نه دانش آموزم و نه کارمند وگرنه من هم مجبور می کردند.مثل که دوران دانش آآموزیتون یادتون رفته همه رو می بردند تظاهرات ها چه می خواستیم و چه نمی خواستیم.در ضمن من منکر نمی شم که یه عده به خواست خودشون می رندولی اندک نه بیشمار
اشتباه بسیار بدی بوده که فقط چند خانواده رو داغدار کرده.اگه ندید برید عکس های آقای جوادی فر رو ببینید توی بیمارستان تمام بدنش خونی بود.حتما لیز خورده بوده دیگه!!!اون وقت به چه دلیل حالشون بد بوده!!
واقعا قضیه منژیت رو باور کردید ؟؟خودشون گفقتند منژیت در کار نبوده.حالا هم که دارند مرتضوی رو مقصر می دونند.آره منطقی نیست کسی رو با بدن بیمار شکنجه کنند ولی اینجه که چیزی به اسم حقوق بشر وجود خارجی نداره پس منطقی هست کاملا!
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۴ ب.ظ
من در تمام دوران مدرسه یک بار هم به این شکل به تظاهرات نرفتم
الآن هم کارمند هستم هم دانشجو ولی خودم رفتم در حالیکه اون روز همکارانم سر کار بودند. تازه فرداش هم امتحان داشتم و هیچی نخونده بودم ( قابل توجه جنابعالی ) بعدم تظاهرات ساعت ۳ به بعد بود و تا دم غروب و حتی بعد از اون ادامه داشت وفکر کنم بیشتر جاها حداقل اینجا که من کار میکنم تا ساعت ۴ رسمیه و بقیه اضافه کاری که همه هم سر کار بودن جز من نه از جهت قبول نداشتن نظام بلکه نمی تونستن کارشون رو ول کنن چون کار زیاد بود. هرکسو میبردن اونجا احتمالا حضور غیاب می کردن که کسی در نرفته وگرنه ماشاءالله ایرانی ها که خوب راه پیچوندن رو بلدن. در زمانی هم که میرفتیم به سمت راهپیمایی خیلی مغازه ها باز بوده. البته شاید مغازه های خ انقلاب رو میگید که باز هم باید بگم اونروز من خودم به شخصه در یک مغازه ای ساندویچ خوردم که جای دوستان خالی بود. اصولا تو این جور اجتماعات هم مغازه هایی که در مسر اصلی قرار می گیرند بسته میشند که از نظر من طبیعیه. ولی یه سری مغازه هم باز بود تا اونجا که من دیدم.منم مسافتی که رفتم از میدان فردوسی بود تا چهارراه ولیعصر اگه قکر می کنی کمه بگو راحت باش؟ البته خیلی از مغازه ها هم بسته بود. که گفتم از نظر من طبیعیه.
نیروهای نظامی هم که اصولا در این مواقع آماده باش هستند.
بعد اگرم کسی به زور اومده بوده میتونست شعار نده ولی با چشم خودم دیدم که تقریبا همه شعار میدادن.
اگر قبول داری که مرتضوی رو دارن محاکمه می کنند یعنی یه اشتباهی بوده که دارند مسئول اون اشتباه رو محاکمه می کنند پس دیگه چی میمونه نمیدونم.حقوق بشر به این معنی نیست که هیچ اشتباهی رخ نمی دهد بلکه به این معنی است که هر اشتباهی مسئولش مجازات شود که به نظرم دارد می شود. دیگر چه مشکلی مونده نمی دونم.
حقوق بشر را از نظر شما امریکا دارد؟ البته از بلک واتر مشخص است.
و نیز محکوم شدنشون!!!!
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۹:۳۵ ب.ظ
معلوم شما رو این جوری نمی برند شما جزء اون دسته ای هستید که خودتون می رید.لی من تا یادم می آد این تظاهرات خودجوش بوده یعنی صدا سیما سعی می کنه به جوشونتش !!من تهران نیستم پس طبیعتا هم در مورد تهران اظهار نظر نمی کنم.ولی این جایی که من هستم تو مسیرهای راهپیمایی همه مغازه ها رو بسته بودند و من این ها رو از کسی که به اجبار رفته بود شنیدم.که خیلی ها ها هم شعار نمی دادند.
آره مرتضوی رو قرار محاکمه کنند حالا شما بشین تا مجازت شه.مثل قبلی ها می رند چند تا آدم بی گناه رو می گیرند مجبور می کنند یه سری اعتراف ها بکنند که اگه می خواهی الان متنش هم رو به ات بگم .کی آدم هایی که واقعا توی قتل های زنجیره ایی دست داشتند محاکمه شدند ؟کی او ن هایی که توی کوی دانشگاه می ریزند و دانشجوها رو می زنند محاکمه کردند؟؟؟سعید عسکر با سلاح گرم یه نفر رو زد و الان هم آزاد می گرده؟یه ۲ سال هم رفت زندان تا مردم یادشون بره .
من نگفتم آمریکا حقوق بشره ولی اگه یادتون باشه بیل کلینتون رو برای یه دروغ محاکمه کردند؟توی آمریکا روزنامه ها سازمان سیا رو بر باد می دن و هیچ وقت هم بسته نمی شند؟همین چیز موضوعاتی در همه ارتش های دنیا و همه جنگ ها وجود داره و تو همه دنیا این روی بی رحم و کثیف انسانهاست که ربطی به آمریکایی بود و ایرانی بودن نداره . در ضمن اون هم مطلق نیستند که /ولی مطمئن باش از این جا بهتره!!
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۲ ق.ظ
اگه نظرت اینه که اونجا بهتره بی زحمت برو چون اگه من جای تو بودم و اینجوری فکر میکردم میرفتم. اصولا جایی که بهتره برای آدم عقل حکم میکنه آدم بره اونجا. فرقه داوودیه رو چی میگی که همه رو کشتن همون جایی که از اینجا بهتره. همونجایی که مخالفاش راحت حرف میزنند. اگه بخوای مثال بیازی ما هم مثال داریم. اصولا با مثال و نمونه نمیشه قضاوت کرد.
فکر می کنم هر جا قانونی داشته باشه اینجا هم اینطوریه و باید بهش احترام بذاری. تکرار می کنم باید بهش احترام بذاری.
من تو پاسخ قبلی گفتم که طبیعیه که در مسیر راهپیمایی مغازه ها بسته بشه. به دلیل جمعیتی که برای تظاهرات میان طبیعیه که شخص مغازه دار دیگه نمی تونه فروش کنه و مجبور به بستن مغازه میشه. این بسته شدن ها حتی در تظاهرات های شما سبزها هم کاملا مشهوده چون اصولا با این کار روند طبیعی کسب وکار به هم میریزه.
این بنده خدایی که به اجبار رفته بود رو سر محل اجتماع در شهر شما حضور غیاب می کردن دیگه؟
ما وایمیستیم شما بشینید محاکمه اش کنند! این رو بدون که در همه عالم قوانین نظامی و جنگی فرق داره یعنی در یک جا که در حالت طبیعی حکم میتونه چندین سال زندان و خلع درجه و پرداخت غرامت باشه در این حالت ممکنه حتی تبرعه شود و یا فقط به پرداخت غرامت محکوم شود. اینو از اون امریکایی که میگی از اینجا بهتره هم میتونی بفهمی.اینو نگفتم که بگم موافق تبرعه شدن مسئولان چنین اشتباهاتی هستم، فقط محض اطلاع گفتم.
اینو بارها گفتم ما نمیگیم همه چیزه کشور ما خوبه. و از هیچ شخصی به طور خاص دفاع نمی کنیم. تو نظر ما کسی مصونیت نداره و اگر اشتباه کرد اشتباه کرده. ولی هر کشوری قانون داره. چیزی که تو کارهای سبزها اصلا به چشم نمی خوره.
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۵ ب.ظ
ممنون از پیشنهادتون اگه شرایطش روداشتم مطمئن باش از این جهنمی که اامثال شما ساختند فرار می کنم.ولی الان می خواهم بمونم و سعی کنم نجاتش بدم وبسازمش
آره حضور غیاب می کردند نمی دونستی بدون !!آخه می دونی مشکل چیه آخه این جا همه مسئول های کشور تا با شما ها هستند و اصولگراند و به به و چه چه می کنند که چه مملکتی داریم و چه رئیس جموهری!! مصون هستند.
من هم نگفتم اونجا مطلقآ خوبه ولی در مقابل ایران بهشته !!!اینجا اگر پارتی نداشته باشی محکومی که همیشه هیچ چیزی نشی؟اینجا محکومند یه عده به خاطر اینکه شیعه نیستند (مسیحی و سنی و یهودی)هیچوقت به هیچ مقام حکومتی نرسند اصلا هیچی نشند.؟می خواهی از بی عدالتی تو ایرانم حرف بزنیم یه طومار می شه.یه بار برو تو دادگاه بپرس با چند هزار تومان می شه قاضی شرع رو خرید.تو اینج می شه همه کار کرد کافیه با حکومت باشی؟تو اینجا تو یه سال بیشتر از ۱۰ روزنامه بسته می شه.تو اینجا یهودی که باشی عامل اسرائیل بهایی باشی عامل امریکیی .اگه مخالف باشی آمریگایی و اسرائیلی(این شمال شیعه ها می شه) !فقط باید موافق باشی اینجا بهشته !
سبزها قانون دارند ولی نه این قاون که خودش یه بی قاونیه!اخه کی تو این مملکت می دونه قانون چیه قانون اینجا زوره و زر هست و بس!!!!!
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۸:۳۹ ب.ظ
ببین خانم اینا که مدعی پیروی از خط امامند باید در جریان باشند که امام وقتی تو فرانسه بودند و میخواستند گوسفندی قربونی کنند وقتی متوجه شدند خلاف قانون فرانسه که از نظر اسلام هم مشکل داشت این کار را کرده اند از گوشت اون نخوردند.
این میدونی یعنی چی؟ یعنی هر جا رفتی اگر دیدی قانون اشتباهی هم حاکم هست نمیتونی خلاف اون رفتار کنی و اگر این کار را بکنی کار حرام انجام دادی.
بازم میگم من نمیگم اینجا مشکلی نداره و همه چی خوبه ولی قانون داریم از بی قانونی شما هم صد در صد بهتره. اگه ده روزنامه اینجا بسته میشه تو سال این طبق قانون اینجاست اگه نمیخوای قبول کنی دو راه داری یا سعی کنی تغییرش بدی از راه قانونی. و یا می تونی بری اوکی؟
اون موقع هم که خاتمی رئیس جمهور بود همین مشکلات بود.
ما بازتاب رو داریم که از سوی دو دولت هم خاتمی و احمدی نژاد در دوره ای فیلتر شد.
ما از رئیس جمهور شدن خاتمی ناراضی بودیم ولی مردم این جور میخواستند. و در اینجا میزان رای ملت است. اگر هم اشتباهی رخ بدهد شوارای نگهبانی هست. همون آقای موسوی در دوره خودشون گفته بودند که در ایران اینقدر قوانین انتخاباتی دقیقه که اصلا اجازه تقلب در حد وسیع وجود نداره.
من خودم این رئیس جمهور رو قبول ندارم ولی هر چی باشه ها از موسوی بهتره.
شما یه بار برو تو دادگاه ببین چه کسانی قاضی رو میخرند. خوشبختانه یا بدبختانه بیشترشون حامی موسوی اند. الآن اصلا بحث احمدی نژاد نیست. شماها با نظام مشکل دارین که خوشبختانه به هیچ جا نمی رسید.
ببین خانم همین مردم به جمهوری اسلامی رای دادن همین مردم تا الآن به هر رئیس جمهوری که خواستن رای دادن همینا همیشه انتخابات رو غیر قابل پیش بینی کردند.
چه جالبه که حضور غیاب میکردن. یعنی دولت تو تهران دو برابر سبزا کارمند داره. البته ۳ برابر چون تا اونجا که من میدونم خیلی ها هم نیامدند.
در کل باید بگم بیشماری و تعداد آرا در صندوق ها مشخص میشه نه کف خیابون. شما اگر حقید از چی میترسید از مردن معمولا اونایی که حق هستند از این چیزا نمی ترسند. اگر جمهوری اسلامی به شماها جواب مثبت میداد از نظر من دیگه جمهوری اسلامی نبود.
جمهوری اراذلی می بود. که یه عده اراذل می تونن رای ملت رو برگردونن.
خدا یه عقلی به هممون بده تا هدایت شیم.
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۲ ب.ظ
من هم می گم هر کسی بهتر از احمدی نژاده البته تو ۴ کاندیدا!!هر قوانونی باید اجرا بشه این رو دیگه نگید تو رو خدا شاید یه قاون افتضاح باشه باز هم باید اجرا شه ؟و خلافش حرام می شه؟پناه بر خدا
دوره موسوی زمانی بوده که ما اون موقع بچه بودیم حالا همه ما بزرگ شدیم ما هایی که به موسوی رای دادیم اون زمان همه چیز فرق می کرده!!دارید ۲۰ سال پیش رو با حالا مقایسه می کنید؟؟؟می دونید ما چرا مخالفیم به خاطر اینکه این میزان رای ملت نیست.و گرنه دوره او ل آقای احمدی نژاد کسی نریخت تو خیابون ها .همه ما قبول کردیم که معین رای نیاورده و احمدی نژاد رئیس جمهور واقعی هست.
من از مرگ می ترسم این رو اعتراف می کنم و هرگز هم دروغ نمی گم من هرگز نمی گم حق هستم .میرحسین توی بیانیه اش گفته بود که از مرگ نمی ترسه چون فکر می کنه حق با اونه.
می دونی پی برام جالبه خیلی زود جوش می آرید .سعی کنید تحملونت رو ببیرید بالا .توصیه دوستانه بودها
.خدا همراه رو یه عقلی برای هدایت بده و چشم هامون روهم باز کنه به روی حقیقت
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۱۹م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۳ ب.ظ
حتی اگه قانونی افتضاح باشه بعد از به رسمیت شناخته شدن باید اجرا بشه. اگر مشخص شد که افتضاحه باید قانونو تغییرش بدن. نه اینکه بدون در نظر گرفتن هیچ چیزی یه دفعه بگن قبول نداریم و بریزن تو خیابون. و خلاف اون قانون به اثبات رسیده و لازم الاجرا حرامه.
تو این ۲۰ سال شاید خیلی چیزا تغییر کرده باشه مثلا ۲۰سال موسوی سکوت میکنه حتی ۱۸ تیر احساس خطر نمیکنه یه دفعه میاد تو صحنه میگه احساس خطر کرده بعد با اینکه به گفته خودش انجام تقلب گسترده امکان نداره این امکان به وجود میاد چه جوری؟ تو این ۴ سال. احتمالا نفرات رای گیرنده و ناظر ها عوض شدند؟ که نشدند. موسوی از هاشمی معروف تره؟ که نیست. موسوی رو شماها که اون موقع بچه بودید میشناختید؟ نه نمیشناختید. چرا موسوی باید تو لرستان رای بیاره؟ چون داماد لراست؟ پس کروبی که بچه لراست باید از اون کمتر رای بیاره؟ مگه اینا دلیله؟
بحث اینه که شما هیچ دلیل قانع کننده ای برای این مطلب ندارید.
اگه اون موقع هم قبول نمیکردید که معین رای نیاورده ایراد به خاتمی بود برای همین ناچار جام زهر را نوشیدید!!!!!!!!!!!!
من زود جوش میارم؟ خوب آره وقتی آدمای احمقی ( شما به خودت نگیر ) رو میبینم که بدون هیچ دلیل قانع کننده ای برای تقلب میریزن تو خیابون میگن تقلب شده اونم ۱۱ میلیون خوب جوش میارم دیگه.
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۲۰م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۵ ب.ظ
آخه چند بار باید درخواست مجوز بدهند و رد شه؟تا ابد که نمی تونند منتظر بمونند آقایون اجازه تظاهرات بدهند.
ااحساس خطر کرده! ایران از نظر اقتصادی توی بدترین وضعیت هست .روابط خارجی که فقط با ونزوئلا ارتباط داریم.داخل هم که نمونه بارزش انحلال سازمان مدیریت بود .تورم!!!اون هم در نظر بگیرید.
نه من نمی شناختمش اون موقع من خیلی بچه بودم ولی حرف هاش رو گوش دادم رفتم سخنرانیش و به تردیدهام غلبه کردم و دیدم که می تونم به اش رای بدم.موسوی باید تو تبریز رای می آورد اخه ترک ها خیلی تعصب دارند.ولی من این استدلال ها رو قبول ندارم.که حتما باید اونجا رای می آوردند.
چه جام زهری بود اثرش حالا حالا ها ازبین نمی ره!!نه اون موقع فرق می کرد بعضی ها شرکت نکرده بودند و خیلی ها هم به احمدی نژاد رای داده بودند.
آره جوش می آرید.در ضمن من تو خیابون ها نرفتم.آخه هیچ دلیل قانع کننده ای برای عدم تقلب هم شما به ما ندادید!!!!بدید تا من قانع شم!!!!!!!!!!!
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۲۰م, ۱۳۸۸ at ۴:۵۹ ب.ظ
شما باید بگید به کجاش ایراد وارده تا من دلیل بیارم یا نه؟
اگه این استدلال ها رو قبول نداری به رهنورد هم بگو الکی با بی بی سی مصاحبه نکنه!
غیر از اینه که ۱۷ میلیون به احمدی نژاد رای دادن با اینکه خارج از تهران کسی درست نمیشناختش ولی تو این ۴ سال همه جا رفت الآن هم همه میشناسنش.
من خودم به شخصه احمدی نژاد رو قبول ندارم ولی دلیلی هم برای تقلب نمیبینم.
اصولا اگه قرار به استفاده از تقلب بود برای روی کار نیامدن امثال موسوی زمان روی کار آمدن خاتمی هم ازش استفاده میشد. فرض تقلب توی این انتخابات رو قبول کنیم که به هیچ وجه این کار رو نمی کنیم. اگر دوباره انتخابات برگزار شد چه جوری میخواید ثابت کنید تقلب نشده؟
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۲۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۶ ب.ظ
من تو کامنت قبلی هم گفتم که قصد جواب دادن رو نداشتم ولی نخواستم فکر کنید کم آوردم:D
اره من دلیل دارم.حرفهای آقای کواکبیان رو گوش دادید؟من با خیلی هاش موافق بودم(حتما شما هم حرف شرعتمداری رو قبول دارید)
من ساعت ۱۱٫۳۰ بود که از العربیه دیدم که گفت احمدی نژاد با ۶۸% جلو ساعت ۱۱٫۳۰شب !!!بعد هر چی موندم که این ۶۸% تغییر کنه بالا بره یا پایین بره نشد آخه می دونید توآمار نمی شه یه نمودار آماری پراکندگیش یکسان باشه اون هم تو کشوری مثل ایران!!!توی عرض ۱٫۵۰ ساعت فکر کنم ۱۰میلیون رای شمردن که تا حالا سابقه نداشته؟همیشه تازه از صبح رای ها رو می گفتند یا شب فقط یه اماره کم می دادند.در ضمن من آشنا توی شمارش رای داشتم که تقلب رو تائید کردند
برای خاتمی هم مردم سورپرایز کردن همه رو .دیگه نمی خواستند یه باره دیگه میدون رو واگزار کنند.نمی بینید هنوز از سوز اون ۸ سال دارند می میرند.بعد مطمئن هم رای ۲۴ میلیونی آقای احمدی نژاد به این دلیل بود که بگند از خاتمی بیشتر رای آروده ؟تو عطش ۸ سالشون خاومش شه؟
دیگه انتخاب برای من یکی معنی نداره دیگه مضحکه خودم رونمی کنم بیام سودش رو صدا وسیما ببره
پاسخ
محمد پاسخ:
دی ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۹ ق.ظ
همچین میگی آشنا داشتم انگار بقیه نداشتن بعد اون آشناتون شکایتی چیزی نکرده اصلا اونجا چیکاره بوده من هم توی منشی صندوق ها و هم توی ناظرها آشنای درجه یک داشتم که تازه بعضی شون به موسوی رای دادن.
حرفهای کواکبیان رو گوش ندادم آقای شریعتمداری رو هم قبول ندارم ولی ممکنه هر جفتشون حرفهای درست هم بزنند.
امکان شمارش آرا تو ی این دو ساعت وجود داشته چون روش کامپیوتری رو چند دوره است که دارن امتحان میکنن ولی هنوز به عنوان روش شمارش به طور کامل تایید نشده. اگه آشنا داشتید میتونستید بپرسید. چیزی هم که احتمالش صفر باشه دلیل بر عدم امکانش نیست میتونی از یه معلم آمار و احتمال هم بپرسی.
هیچ نیازی نبود احمدی نژاد از خاتمی بیشتر رای بیاره. اصولا بیشتر رای آوردن توی درصد آرا مشخص میشه که برای خاتمی بیشتره.
اگر هم جواب نمیدادید کسی فکر نمیکرد کم آوردید. اصولا این بحث ها نتیجه ای نداره چون نه من حرف شما رو قبول میکنم البته اگر قانع کننده باشه قبول میکنم و نه شما حرف بنده رو. تازه من امتحاناتم هم شروع شده وقت کمتری برای این بحث ها دارم.
موفق باشید
پاسخ
سارا
۱۲ دی ۸۸ در ۱۱:۴۸ ب.ظ
نتیجه گیری:
ادب مرد به زِ ادعایِ -ادب مرد به ز دولت اوست- اوست.
؛)
پاسخ
زابیل
۱۳ دی ۸۸ در ۴:۱۸ ب.ظ
ثبت نام پیش از موعد رانی در طعم های مختلف ، به مناسبت ۲۲ بهمن… بشتابید
پاسخ
رضا
۱۴ دی ۸۸ در ۹:۱۰ ب.ظ
انصافا حق مطلب را ادا کردید
قلمتان پر توان
پاسخ
گلصنم
۱۶ دی ۸۸ در ۱۲:۰۱ ق.ظ
راست می گی دوست عزیز … این امتحان سختیه که مومنین هوشمندانه باید از پسش بر بیان
پاسخ
علی
۲۰ دی ۸۸ در ۳:۲۷ ب.ظ
خدمت سارا خانوم عارضم که مگه فردای انتخابات ریختن تو خیابونا اصلا دنبال مجوز رفتن؟اصلا بگیم کوتاهی شد و مجوز داده نشد ولی دیدیم همه معترضین اومدن نیروی انتظامی هم هیچ کاری با اونا نداشت تا وقتی که دست به آشوب نزدن اما وقتی یک عده وحشی شروع به اجرای پروژه اغتشاش آتش زدن اموال عمومی تحریک دیگر معترضان مختل کردن آسایش غیر معترضین و … کردن خوب پلیس طبیعیه که مقابله کنه
و اینکه در تجمعات بعدی که حقیقتا درخواست مجوز رد شد واضح است چون اگرچه در شرایط عادی برای تجمع مسالمت آمیز رد مجوز درست نیست ولی وقتی بدانی به یک عده برای تجمع اگر مجوز بدهی قطعا عده ای شروع به اغتشاش میکنند و آن معترضین هم نمیتوانند کنترلشان کنند که هیچ حتی بعضی هاشان تحریک هم میشوند فوقع ما وقع …. خوب آیا دادن مجوز معقول است؟شما که دم از آمریکا میزنی فکر میکنی رژیم آنجا اجازه میدهد تجمعی شود که در ضمن آن اغتشاش شود؟هر نظامی چه اسلامی چه غیر اسلامی اجازه اغتشاش نمیدهد(توجه کنید من نمیگویم همه معترضین اغتشاشگرند چون اوایل واقعا عده زیادی به تقلب ایمان داشتند بحث من این است که تجمع معترضین بستر میشد برای ضد انقلاب)
این که میگویی آمریکا بهشت است بدان که آنجا دم مخالفین را چنان قیچی میکنند که در ذهن من وتو خطور نمیکند من یک عمویم آمریکاست البته خیلی با هم ارتباط نداریم یک بار که به ایران آمده بود گفت من واقعا از دولت ایران تعجب میکنم چه طور در این همه روزنامه ها و ….بر علیه دولت توهین و انتقاد هتاکانه میشود هیچ حتی فضا طوریست که به شخص رییس جمهور این همه توهین میشود درآمریکا هیچ رسانه ای که فراگیر باشد حق چاپ مطلب خلاف نظام ندارد و اگر نقدی باشد باید در فلان قسمت تایید بشود چه برسد که بخواهی نسبت به شخص رییس جمهور توهین کنی محوت میکنند
من نمیدانم شما فامیلی داری یا آشنایی در آنجا حتما از آنها بپرس نگاه به این تبلیغات و فیلمهای هالیوودی نکن که آنجا را بهشت و مهد تمدن و انسان دوستی نشان میدهند و خاور میانه را مهد عقب افتادگی و خشونت و تروریست
شما فکر میکنی وضع زندانهای آمریکا و نحوه برخورد آنها با زندانیان چگونه است؟اونقدر افتضاح است که یکی از شعارهای تبلیغاتی اوباما حل کردن این مشکل بود که البته مثل بقیه حرفهایش ادعایی بیش نبود
من قبول دارم آنجا برای کسی که مسلمان نیست از ایران بهتر است چون همه عریانند کازینو دارد لاس وگاس دارد اراده کنی موردش مهیاست خیلی جاها همجنسگرایی قانونیست و خلاصه بهشت یک عیاش بی دین شاید باشد(اصلا منظورم شما یا کسانی که فریب تبلیغات فوق مدرن آنها را خورده اند نیست البته این هم که گفتم شاید چون معلوم نیست وضع معیشتیت چگونه باشد چون در آنجا اختلاف طبقاتی غوقا میکند ثروتمندهایش خیلی پولدار و فقیرهایش خیلی فقیرند برای همین تعداد کارتن خوابها و کسانی که سرپناهشان یک کانتینر اجاره ای است قابل مقایسه با ایران نیست در حالی که وقتی میشنویم در صد فقر در ایران این همه زیاد است ولی باید توجه کنیم جدیدترین رقمی که برای خط فقر اعلام شده ۷۰۰ هزارتومان است البته من منکر کمی ها و کاستی ها نیستم خواستم فقط مقایسه کنم)شاید برای چنین شخصی بی دین ایران جهنم است
در ضمن کی گفته ما با هر دولتی ولو زورگو نسل کش و جانی باشد باید ارتباط داشته باشیم؟آیا در نظر شما ارتباط خارجی یعنی ارتباط با چند کشور اروپایی و آمریکا؟آیا روسیه چین ترکیه سوریه لبنان فلسطین عراق افغانستان پاکساتان هند برزیل بولیوی ونزویلا خیلی کشورهای آفریقایی صدو خورده ای کشور عضو جنبش غرمتعهدها و …. به حساب نمی آیند؟
منصف باشید
پاسخ
سارا پاسخ:
دی ۲۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۰ ب.ظ
سلام اولا من دیگه نمی خواستم جواب بدم ولی گفتم بدم فکر نکنید من جوابی ندارم.
آقای امامی اون ورزی که مردم زاهپیمایی سکوت کردند رو به خاطر دارید؟اون روز حداقل چند نفر کشته شد؟فیلم تیراندازی از روی مسجد رو دیدید؟اسلحه رو می گیره پایین فقط شلیک می کنه که خدا می دونه جند نفر می میرند.جواب سکوت مردم گلوله است؟؟؟؟
در موردآمریکا من آشنا دارم اونجا ولی برعکس شما می گه ؟اونجا توی روزنامه و تلویزیون بوش رو به شدیدترین حرفها می کوبیدن.آره پلیس آمریکا شدیدترین برخوردها رو داره.ولی آیا شنیدید که کسی رو به خاطر تظاهرات علیه جنگ عراق که مدتها ادامه داشت ببرند تو زندان؟؟؟زدن که آره ولی محاکمه کنند؟؟در ضمن من دنبال بی دینی نیستم.ولی من دنباله آزادی مذاهب هستم به نظر من شخصی به خاطر مسحی یا یهودی بودن نباید اذیت شه یا شغلی گیرش نیاد؟؟چیزی که تو ایران همیشه اتفاق می افته؟
نه ارتباط با همه دنیا این ارتباط خارجی هست بر حسب منافع ملی ؟؟چیزی که تو ایران من نمی بینم بر حسب منافع شخصی هست.ونزوئلا به ما بنزین نامرغوب می فروشه.سوریه کشوریه که همیشه اولین کشور هست که زیر پای ما رو خالی می کنه .روسیه هم تکلیفش مشخصه؟؟این سیاست خارجی امروزه ماست.
شما هم منصف باشید.
پاسخ
امامی
۲۲ دی ۸۸ در ۸:۲۸ ب.ظ
آخی چقدر مظلومید شما !!
پاسخ
.........
۲۶ دی ۸۸ در ۳:۴۴ ق.ظ
کسانی که در روز قدس روزه خواری می کردند اصلا ارزش بحث کردن ندارند اینها همه بی دین هستند و نباید با انها بحث کرد البته منهای اون عزیزهایی که به موسوی رای دادند و بعد از انتخابات خیلی منطقی نتیجه را قبول کردند که تعدادشان هم کم نیست یاعلی مدد خدایا ما رو از شر شیطان نجات بده
پاسخ
مجتبی
۲۹ دی ۸۸ در ۷:۴۸ ب.ظ